11 tapaa vauhdittaa PPC-kampanjoita!

Olet vihdoin halunnut parantaa online-markkinointitoimintaasi ja haluat perustaa ensimmäisen Pay per Click -kampanjasi Google AdWordsin avulla.

11 tapaa vauhdittaa PPC-kampanjoita!

Mikä on Pay per Click – kampanja?

PPC-mainonnan ydintarkoitus on vauhdittaa myyntiä nopealla tahdilla sekä saada lisää näkyvyyttä nettisivuille. Suurin ero orgaaniseen hakukoneoptimointiin PPC-mainonnassa on se, että se on erittäin nopeaa sekä helppoa aloittaa mutta kuten on totuttu – nopeudesta ja helppoudesta on maksettava hintansa ja kyseinen mainonta on näin ollen maksullista. Suurin PPC-mainonnan pyörittäjä on ehdottomasti Google.

Voit vain ja ainoastaan ihailla, kuinka helppoa on luoda ensimmäinen mainosryhmäsi ja arvostaa, miten Google ehdottaa joitain avainsanoja, jotka haluat sisällyttää mainoksissasi. Mietit itsenäisesti mainoksillesi joitain avainsanoja, kunnes huomasit, että Googlen älykkäät ihmiset tiesivät paljon enemmän yrityksestänne kuin sinä. Oli uskomatonta huomata, kuinka helpoksi Google teki sen, että lisäät luottokorttitietosi ja ensimmäinen PPC-kampanjasi pyörähti käyntiin.

Aloitat ensimmäiset PPC-kampanjasi alat myydä verkossa ja huomaatkin, että Pay per Click on aivan liian monimutkainen tapa, joka on parempi jättää muille kilpailijoille. Näin sen ei tarvitse kuitenkaan olla, sillä Google AdWords voi nimittäin työskennellä puolestasi.

Jos olet astellut yksin PPC-markkinoinnin maailmaan, niin lue tarkasti tämä alla oleva lista, jossa on 11 vinkkejä AdWords-tilin optimointiin, jotka voivat auttaa sinua parantamaan AdWords-kampanjaasi sekä säästämään paljon aikaa, rahaa ja ahdistusta:

. Omat, persoonalliset sekä tarkasti segmentoidut avainsanat

Älä seuraa vain ja ainoastaan Googlen ehdotuksia ja lisää erilaisia avainsanoja sokeasti mainoksiisi. Mieti avainsanojasi etukäteen ja pidä merkityksellisenä, mitä myyt. On hyvä asettaa itsensä kuluttajan asemaan ja miettiä, millä avainsanoilla itse etsisi kyseistä tuotetta tai palvelua.

  1. Aseta kustannustehokas PPC-budjetti

Aloita pienemmällä summalla ja kokeile. Budjettia voi aina suurentaa, kun olet tullut AdWords-ninjaksi.

  1. Tutustu huolella AdWords-tiliin ja sen ominaisuuksiin

Hallinnoi AdWords-tiliäsi ja opettele sen eri ominaisuudet ja näin ollen pääset käyttämään kaikkia hallintatyökaluja ja raportteja.

  1. Katkaise sisältöverkosto käytöstä

Tätä osiota on mahdollista muokata kampanja-asetuksissa. Sisältöverkostossa ei ole mitään vikaa, mutta on tärkeää, ettei se sekoitu hakuohjelmaan.

 

  1. Määritä ”yhteensopivat” avainsanat

Sinun täytyy tietää ero ”broad”, ”phrase” ja ”exact” osumien välillä. Jos et ymmärrä eroja kunnolla, etkä osaa käyttää avainsanoja oikein, on kampanjoiden mahdollista päättyä kyyneliin!

  1. Aloita kampanjat A/B testauksen avulla

Mikä ihmeen A/B testaus? Tässä ei ole kyse sen monimutkaisemmasta toiminnasta, kuin kahden eri mainoksen vertailusta. On tärkeää verrata ja parantaa mainoksia ja pyörittää kampanjat mainoksilla, jotka toimivat parhaiten.

  1. Ymmärrä kilkkaussuhde eli CTR (=click through rate)

Klikkausprosentti tai napsautussuhde on napsautusten prosenttiosuus, jonka mainoksesi näyttää tietyn aikavälin hakujen (näyttökertojen) määrän suhteen. Mitä parempi mainoksesi ”ad copy” on, sitä parempi on myös napsautussuhde.

  1. Paranna laatupisteitäsi

Relevanssi voittaa ja laatupisteet parantavat! Älä lähetä liikennettä vain ja ainosstaan kotisivujen aloitussivulle. On erittäin tärkeää, että klikkaus ohjautuu kotisivujen relevantammille sivulle.

  1. Kierrätä mainoksiasi

Myös tätä voi muokata kampanja-asetuksissa. Mainoksia kannattaa kierrättää ainakin siihen saakka, kunnes tiedät, mikä mainoksesi toimii parhaiten.

  1. Kiinnitä huomiota negatiivisiin hakusanoihin

Käytä negatiivisia avainsanoja estääksesi mainoksesi tarpeettomat näytöt. Ne parantavat dramaattisesti tilisi tehokkuutta ja säästävät paljon rahaa!

11. Älä unohda suorittaa AdWords-raportteja

Google tarjoaa käyttäjilleen useita erilaisia raportteja mutta ”search query report” on yksi tärkeimmistä raporteista, jonka sisältö on erittäin tärkeää tuntea perinpohjaisesti. Raportti sisältää paljon erilaisia termejä, jotka saattavat aluksi kuulostaa hieman monimutkaisilta mutta termistö on loppujen lopuksi erittäin helposti opittavissa. Tämän raportin avulla voit havaita väärennetyt haut, lisätä uusia negatiivisia hakusanoja sekä kaiken kaikkiaan optimoida AdWords-kampanjaasi entisestään.

Älä unohda suorittaa AdWords-raportteja

Comments are closed.