Hakukoneoptimoinnin top 6, Mitkä ovat kuusi tärkeintä seikkaa, jotta nettisivusi löytyvät Google kärkikahinasta?

Yksi tärkeimmistä aloista, joka vaikuttaa hakukoneoptimointiin on sivuston sisältö, mukaan lukien sisäinen blogin ja uutiset. Sisältö on priorisoitu alue, jos kilpailijat tuottavat laadukkaita julkaisuja, joita jaetaan muilla sivuilla tai joihin sisältyy suuri määrä asiaa sisältävää tekstiä tärkeillä sivuilla, jotka ovat lukijaystävällisiä.

Jos sivustosi ei pysty täsmäämään tai parantamaan sitä, mitä kilpailijasi tarjoaa, on tämä huomattava takaisku kampanjalle, jonka tavoitteena on sijoittua niiden yläpuolelle. Sisällön tuottaminen usein ja nettisivujen säännöllinen päivittäminen vaikuttavat merkittävästi hakutuloksiin. Kaikkien tuote- ja palvelusivujen tulee olla etusijalla onnistuneen SEO-kampanjan rakentamisessa.

Linkkien laatu

Aiemmin verkkosivut, jotka sisälsivät mahdollisen paljon eri linkkejä monille nettisivuille sijoittuvat hyvin hakukoneissa. Nykypäivänä Google käyttää usein päivittyviä algoritmeja sekä kilpailua jokaiselle SERP-pystysuoralle pystyäkseen määrittämään, estääkö kyseinen linkki tai linkit sivuston näkyvyyttä. Tämä on toinen syy siihen, että kilpailijoiden sekä oman sivuston tunteminen alusta alkaen on erittäin tärkeää: sen avulla voit tunnistaa, vaikuttavatko linkit merkittävästi sivustoon vai ovatko ne samankaltaisia ​​kuin kilpailijoiden rakentaman linkit.

Linkkien laatu

Sivujen ”valta”

On tärkeää ymmärtää, onko sivustolla vahva olemassa oleva sijoittuminen hakukoneessa vai onko Google tuskin tunnustanut, että se on olemassa? Tämä on usein uuden yrityksen ensisijainen tavoite, että yritetään saada arvokkaita linkkejä tärkeiltä sivustoilta. Tämä saavutetaan tavallisesti luomalla sisältöä, mutta myös osallistumalla paikallisiin ja kansallisiin tapahtumiin, tekemällä yhteistyötä nykyisten yhteisöjen kanssa ja varmistamalla, että viittaukset ovat käytössä alan johtavista lähteistä. Jos sivustolla on jo olemassa oleva sijoittuminen hakukoneessa, on tärkeää selvittää, onko se tarpeeksi vahva kilpailemaan. Tämän voi tehdä vain tutkimalla sivuston sijoittumista ja vertailemalla sitä kilpailijoiden sijoittumiseen sekä heidän nettisivujen laatuun.

Sivujen merkityksellisyys

Useimmiten verkkosivulla on painoarvoa sillä, miten tietyillä avainsanoilla yritetään parantaa hakukonenäkyvyyttä ja sijoittumista. Kuitenkin, kun matemaattiset laskelmat ja säännöt määräävät verkkosivujen sijoituksen, tämä ei välttämättä riitä, varsinkin kovasti kilpailuilla aihe-aloilla. Tärkeitä sivuja on tarkasteltava tarkasti. Tarkoituksena on tarkastella sivun sisältöä ja analysoida missä ja milloin sivu viittaa tärkeisiin termeihin ja miten sivu on sisäisesti ja ulkoisesti linkitetty. Tarkan, paljon avainsanoja sisältävän ankkuritekstin päivät voivat olla häipymässä, mutta asiaankuuluvat linkittävät sivustot ja vahva sisäinen navigointi ovat edelleen erittäin tärkeitä mittareita sivujen vahvaan sijoittumiseen.  Muista myös analysoida sivun ydinmerkitystä vertailemalla sivustosi muiden kanssa ja varmista, että ymmärrät, mitä hakukoneet pitävät tärkeimpinä asioina. Tämän tarkastelun pitäisi auttaa myös antamaan ideoita siihen, miten voit parantaa omaa sivustoasi.

Sivujen merkityksellisyys

Tekniset parannukset

Joskus valtavia voittoja voidaan tehdä ratkaisemalla teknisiä kysymyksiä, jotka estävät tai rajoittavat hakukoneita indeksoimasta sivuston tärkeitä osia. Tämä tapahtuu koko ajan sekä uusilla että vanhoilla verkkosivustoilla, ja siihen käytetään tärkeimpiä sisällönhallintajärjestelmiä. Valitsemalla sivuja, jotka hakukone indeksoi ja korjaamalla sivustorakennetta, navigointia ja ulkoasua, verkkosivusto voi todella parantaa nykyistä hakunäkyvyyttä.

Kopioitu sisältö

Verkkosivuilla oleva suoraan muualta kopioitu sisältö on niin sanottu hakukoneiden ”inhokki” ja voit olla varma, etteivät sivut tule sijoittumaan korkealle hakukoneessa, jos sisältö on muualta kopioitua. On aina hyvä varmistaa, että sivustosi on mahdollisimman ainutlaatuinen ja on tärkeää ymmärtää, mitkä seikat tuovat verkkosivuille lisäarvoa. Tee alustava tarkistus siitä, mikä on yhteistä muiden sivustojen kanssa samoilla aihealueilla, jotta on mahdollista määrittää, mihin resursseihin kannattaa investoida aikaa.

Kiteytys

Edellä luetellut kuusi osaa antavat selkeän ohjeen minkä tahansa SEO-kampanjan prioriteeteista. Vahva alustava tutkimustyö, joka kattaa kilpailijat ja yksityiskohtainen analyysi sivustostasi auttaa strategian luomiseen onnistuneelle SEO-kampanjalle ja mahdollistaa hyvän sijoittumisen hakukoneessa.

 

Comments are closed.